اتوبوس ایرانگردی

راهنمای جامع ایرانگردی جهت معرفی جاذبه های گردشگری ایران زمین

اتوبوس ایرانگردی

راهنمای جامع ایرانگردی جهت معرفی جاذبه های گردشگری ایران زمین

۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

با سلام مجدد حضور مسافران محترم اتوبوس ایرانگردی.برای سفر امروز آبشار ایلان دره سی را که از جاذبه های گردشگری شهر سلطانیه در استان زنجان است را در نظر گرفتیم امیدوارم که سفر لذت بخشی برای شما باشد.

آبشار ایلان دره سی در موقعیت جغرافیایی N365939 E482907 در استان زنجان واقع است. این آبشار در دره ایلان دره سی واقع در 2 کیلومتری شرق روستای ماری در منطقه دربند سرخ آباد واقع شده است. سرخ آباد یکی از مناطق حفاظت شده کشور است که از تنوع زیستی بالایی برخوردار است. ارتفاع این آبشار در حدود 12 متر و آبشاری فصلی است که از ذوب برفهای ارتفاعات بالادست و ریزش های جوی پدید می آید. روستای ماری از توابع شهر ارمغانخانه زنجان و فاصله آن تا شهرستان زنجان در حدود 50 کیلومتر است.

این منطقه در 18 کیلومتری شمال غرب زنجان واقع شده است. این منطقه به دلیل شرایط اکولوژیکی خاص خود، دارا بودن زیست گاه های متنوع کوهستانی، تپه ماهوری، دشتی و محیط های آبی از تنوع گونه جانوری بالایی برخوردار است. آهوی ایرانی زیباترین و بارزترین پستاندار منطقه است. تشی بزرگترین جونده منطقه است که در اطراف باغها و مزارع زندگی می کند و آفت محصولات باغی و جالیزی است.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۴ ، ۱۱:۳۷

با سلام دوباره به همه  گردشگران عزیز،امروز قصد داریم به اتفاق هم و با اتوبوس ایرانگردی سری به شهرستان بناب بزنیم و از حمام مهر آباد این شهر دیدن کنید پس اگر با موافق هستید با ما همراه شوید.

حمام مهرآباد شهرستان بناب که به موزه مردم شناسی جنوب سهند تبدیل شده، تا سال 75 در مالکیت بخش خصوصی بود
این بنا توسط شهرداری بناب تملک و جهت مرمت در اختیار میراث فرهنگی آذربایجان شرقی قرار گرفت و در آذر سال 78، با شماره 2514 توسط سازمان میراث فرهنگی، در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

مرمت این بنا تا سال 82 ادامه داشت و پس از مرمت جهت ایجاد موزه مردم‌شناسی جنوب سهند در نظر گرفته شد.

این حمام قدیمی به جای مانده از دوره صفویه با معماری ارزشمند کامل حمام‌های قدیمی آذربایجان است و در زمینی به مساحت 342 متر مربع ساخته شده و روبروی آن هم بنای مسجد تاریخی مهرآباد قرار دارد و این بناها مجموعه شهری کاملی را تشکیل داده‌اند.

هدف از شکل‌گیری و تجهیز این موزه که اولین موزه مردم شناسی استان آذربایجان‌غربی نیز است، ایجاد یک مرکز علمی، تاریخی و فرهنگی، در راستای اهدافی گسترده و بلند مدت تعریف شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ خرداد ۹۴ ، ۱۳:۴۲

آشنایی با کاخ ابیض

با سلام به همه مسافران عزیز اتوبوس ایرانگردی ،امروز قصد داریم شمارا به مجموعه کاخ گلستان برده و با کاخ ابیض که یکی از کاخهای موجود در مجموعه گلستان است آشنا کنیم


در اواخر سلطنت ناصرالدین شاه سلطان عبدالحمید پادشاه عثمانی مقداری اثاثیه عالی و گرانبها از جمله چند دست مبل استیل لوئی شانزدهم و پرده های مخملی و دو قطعه آینه با قاب و پایه ها و مجسمه های برنزی و مطلای زیبا و چند قطعه قالی بافت ترکیه برای شاه ایران هدیه فرستاد . چون در آن هنگام تقریبا همه کاخها و تالارهای سلطنتی از تابلو ها و اثاثیه متعدد پر وآراسته شده و جائی برای نهادن و نصب هدایای سلطان عثمانی باقی نمانده بود ، از اینرو ناصرالدین شاه تصمیم گرفت که در گوشه جنوب غربی محوطه گلستان که سابقا محل کلاه فرنگی یا برج آغا محمد خانی بود ، کاخ جدیدی بنا نموده هدایای سلطان را در آن جای دهد . با آنکه مسلم است کاخ ابیض در اواخر سلطنت ناصرالدین شاه ساخته شده ولی تاریخ دقیق بنای آن معلوم نیست و لی با توجه به نوشته ای بر روی یکی از کاشی های نصب شده در عمارت : " حسب الامر جناب جلالتماب آقای امین الملک دام اقباله عمل جان نثاران مهدی و صادق کاشی 1308 " می توان گمان برد که تاریخ بنای خود کاخ نیز در همین سالها بوده است .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ خرداد ۹۴ ، ۱۸:۰۸

با سلام به همه مسافران عزیز اتوبوس ایرانگردی ،در سفر امروز به استان گیلان سری می زنیم و با هم خواهیم دید که سوغاتی ها و صنایع دستی معروف استان گیلان چه چیزهایی هستند.

امید وارم از سفر امروز لذت ببرید و انشالله وقتی به این استان سر سبز سفر کردید با دست پر به مقصد برگردید.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۱ خرداد ۹۴ ، ۱۲:۳۷