اتوبوس ایرانگردی

راهنمای جامع ایرانگردی جهت معرفی جاذبه های گردشگری ایران زمین

اتوبوس ایرانگردی

راهنمای جامع ایرانگردی جهت معرفی جاذبه های گردشگری ایران زمین

۲۵ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۲:۵۲

سوغاتی های شهر کاشان

باز هم سلام به همه گردشگران عزیز ،در برنامه سیر و سفر امروز اتوبوس ایرانگردی قصد داریم شما را با سوغاتی های شهر زیبای کاشان و همچنین مکانهایی که میتوان این سوغاتیهارا خرید آشنا کنیم تا انشالله اگر گذرتان به این شهر زیبا افتاد بتوانید این سوغاتی ها را تهیه کنید.


کاشان چه سوغاتی های برای خرید دارد؟


معروفترین سوغات کاشان همان فرش دستباف معروفش هست. هرچند کاشان در زمینه تولید فرش ماشینی هم با 70 درصد کل تولید فرش ماشینی کشور مقام اول را دارد.

غیر از فرش، کلوچه سنتی کاشان هم سوغاتی خوشمزه و ارزان قیمتی ست. نوعی شیرینی کوچک به اسم حاجی بادومی، باقلوای مخصوص کاشان، قطاب کاشان و پشمک هم که در اکثر شیرینی فروشی های کاشان عرضه می شود؛ گزینه های مناسبی برای خرید و سوغات است.

بغیر از اینها گلاب و عطر کاشان و همینطور عرقیجات گیاهی آن جزو سوغاتی های مرغوب و خاطره انگیز به شمار می رود. اگر می خواهید همه اینها را یکجا ببینید و خرید کنید و اضافه بر آن از انواع صنایع دستی هم دیدن کنید بهتر است سری به بازار تاریخی و بزرگ کاشان بزنید که با مغازه ها و راسته ها و تیمچه های زیبایش تجربه بازدید از یک مکان تاریخی به همراه خرید را برایتان فراهم می کند.



بهترین جا برای خرید صنایع دستی و سوغاتی های کاشان بازار تاریخی و بزرگ کاشان است. هرچند در ایام عید و فصل گلابگیری نمایشگاههای مخصوص فروش صنایع دستی توسط نهادهای دولتی در برخی مکانهای دیدنی شهر برپا می شود.

برای خرید فرش دستباف باید سری به بازار و حجره های فروش فرش بزنید.

برای خرید شیرینی جات و مخصوصاً کلوچه سنتی کاشان در بازار کاشان سراغ مغازه آقای شکرریز را بگیرید. در سطح شهر هم شیرینی های شیرینی سرای کاشان (واقع در خیابان باباافضل) مرغوب است.

برای خرید عطر و گلاب در بازار کاشان به معازه آقای پورمدنی مراجعه کنید و البته در قمصر و نیاسر هم می شود عطر و گلاب خوب خریداری کرد.


منبع: www.keyashiyan.com

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی